مترجم: زهرا هدایت منش
منبع:راسخون
 

چربی بدن زنان بیش از مردان است زیرا استروژن (هورمون جنسی زن) باعث انباشتن آن می شود. بافت چربی نقش تنظیم توالد را به عهده دارد. دستگاه تناسلی زنی که خیلی لاغر باشد ـ پس از بیماری، بر اثر رژیم لاغری یا ورزش سنگین ـ مختل می شود و دورة ماهانه اش نامنظم می گردد. در جنگ جهانی دوم در هلند بر اثر کم غذایی نسبت زایمان های دو قلوی معمولی که مستلزم دو تخمک در ماه است کاهش یافت و پس از جنگ با فراوانی خوراک دوباره به میزان پیشین بازگشت. افزایش وزن اگر مربوط به ورزش نباشد مربوط به افزایش چربی بدن است.
بررسی دانمارکی ها نشان داده است، هر چه با افزایش سن چربی بدن بالا می رود، آب بدن کم می شود. نمودار های این بررسی هم چنین نشان می دهند آب بدن رویان (جنین) نخست بیش از 90 درصد وزن بدنش است که در تولد به کمتر از 80 درصد می رسد ولی چربی که تا 6 ماهگی در کار نیست، در تولد حدود 15 درصدوزن را تشکیل می دهد. نوزاد و کودک، چه پسر چه دختر ، تا10 سالگی چربی و آب مساوی دارند و در آستانه بلوغ، بافت چربی دختران از پسران فزونی می گیرد و بر عکس آب بدنشان کم می شود .
افزایش درصد چربی مردان دیر تر از زنان شروع می شود. این روند با کاهش آب بدن همراه است زیرا چربی در مقایسه با ماهیچه ودیگر بخشه ای بدون چربی، آب کم تری دارد. پس «درصد آب بدن» مقیاس چاقی است. در 18 سالگی زنان 28 درصد وزن بدن و مردان 13 درصد چربی دارند. ذخیرة فراوان چربی احتمالأ برای آبستنی و شیر دادن لازم است. این نمودار با گذر زمان تغییرهایی می کند ولی قالب کلی همین است. (این اطلاعات مربوط به مردم دانمارک است و اگر نمودارهای نظیر مربوط به مردم ایران را پژوهشگران کشور در اختیار دانشمند قرار دهند که چاپ شود منت نهاده اند.)